fredag 9 december 2016

Winter tag / ornament - just for fun!

Hej!

Translation in right sidebar.

Inspirationen till denna vintriga dekoration fick jag när jag lagade mat :) Tog den sista gula löken ur nätpåsen och hade kvar kartongbiten i förpackningen. Gillade formen och tänkte som alltid - den här kan jag nog göra något av.



Kartongen målades med gesso och fick textur med modeling paste genom en schablon. Använde mig också av art stones och mini art stones från Finnabair/Prima.
Jag gjorde ett hål upptill och trädde i hampasnöre. 


Texten är word stickers från 7 dots studio "Cotton Candy"-kollektionen. 
Stora blomman är från Prima.


Stjärnan är gjord av papper som jag har stansat ut i olika storlekar, satt ihop med lite distans mellan, målat blå och sedan använt krackeleringsmedium innan jag målade den vit.
Jag har även använt gasväv på lite olika ställen samt små bitar av hampasnöret som jag har fransat upp.


Hoppas ni blev inspirerade, och att vi ses snart igen :)

Melina


4 kommentarer: